Online training

Activerende Gespreksvoering

Klik hier voor een overzicht van de gehele Inhoudsopgave

Studiewijzer

handig om even te lezen

Demo

Benieuwd naar de training?

 
 

4 / 5

wat ga je leren?

In deze e-cursus leer je wat Activerende Gespreksvoering is en hoe je deze gespreksmethode inzet om de klant te activeren.

 

Je leert:

  • De psychologie van gedragsverandering.
     

  • De kernvragen die structuur geven aan je gesprekken
     

  • De basishouding 
     

  • Activerend luisteren
     

  • Activerend vragen stellen
     

  • Activerende feedback geven

Hoe ga je leren?

Deze e-learning biedt verschillende manieren van leren aan.

Theorie

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de theoretische achtergronden van Activerende Gespreksvoering, en meer specifiek in de psychologie van mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt, zijn er korte blokjes theorie.

Video

Er zijn voorbeeldfilmpjes van de verschillende technieken, reflectie-, oefen- en praktijkopdrachten. De opdrachten kun je noteren in een schriftje. Zorg dus dat je pen en papier bij de hand hebt. Je kunt deze e-learning op elk moment stoppen en weer hervatten. Video’s kun je zo vaak bekijken als je wilt.

Lezen en/of luisteren

Je kunt kiezen tussen het lezen van de teksten in deze training of het luisteren van het audiobestand waarin deze zelfde tekst wordt voorgelezen.

Oefenen, oefenen, oefenen

Men zegt over Activerende Gespreksvoering vaak: ‘It’s simple, but not easy’. De theorie en de vaardigheden begrijpen is niet heel ingewikkeld. Maar om de methode correct toe te passen kost meer tijd en energie. Het is oefenen, oefenen, oefenen om het onder de knie te krijgen.

Een mooi schriftje

Kies een mooi schriftje, waarin je oefeningen en inzichten uit deze training kunt noteren.

Ongeveer 2 uur

Als je deze e-learning van het begin tot einde doorloopt d.w.z. als je alle theorie leest, alle filmpjes bekijkt en alle opdrachten een keer uitvoert, ben je daar ongeveer twee uur mee bezig.

 

Tips

  • Hoe werkt het? Elk hoofdstuk is gesplitst in onderdelen. Je wandelt als het ware door de training heen.
    Je start met de introductiepagina van het hoofdstuk (zoals deze, die je nu aan het lezen bent) en doorloopt de onderdelen op opeenvolgende pagina's.
    Stop je vóórdat je de hele cursus hebt doorlopen? Onthoud dan zelf (of schrijf het op in je schriftje) waar je gebleven bent. Je kunt ook je laatste pagina als favoriet opslaan in je browser.

  • Neem een kijkje op de pagina Materialen om een overzicht te krijgen van wat je nodig hebt om deze cursus te doorlopen

  • Technische tips. De website loopt het beste in de Browser Firefox. Mocht de website (tijdelijk) vastlopen of traag zijn, druk dan F5 in (ververst het venster) of start de training opnieuw op door het venster af te sluiten en opnieuw aan te melden. Blijven de problemen aanhouden, mail dan naar ellen@heuvenco.nl

 
Woman with Computer

H1. Introductie

Misty Slopes
Plumber at Work

H2. Kernvragen en basishouding

Vier kernvragen

Vier rollen

Basishouding

Sky
Image by Mimi Thian

H3. Activerend Luisteren

Leeg luisteren

Reflecties

Van klacht naar wens

Abstract Water
Talking Business

H4. Activerende Feedback

Goudklompjes zoeken

Vermijd- en streefdoelen

Proces- en eigenschapscomplimenten

Specifieke positieve feedback

In the Classroom

H5. Activerende vragen stellen

  • Valkuilen vragen stellen

  • Kenmerken van activerende vragen

  • Questioning in- en out

  • Copingvraag

  • Omgaan met obstakels

  • Onlokken van verandertaal

Graduates Holding Diplomas

Eindopdracht

  • Afronding en Certificaat

Contact

06 292 55 292

ellen@heuvenco.nl